Упорита уртикария

Уважаеми Потребители,
В този раздел ще се стремим да Ви ориентираме, относно здравни проблеми, които Ви вълнуват. Изказаните мнения НЕ МОГАТ да заменят реалния консулт с лекар! Спазването на добрия тон е гаранция, че ще получите компетентен отговор според съвременната добра медицинска практика.
Благодарим Ви!

Упорита уртикария

Мнениеот Илuяn. » Съб Окт 19, 2019 3:27 pm

Здравейте отново, д-р Петров!

Сигурно вече повече от 6-7 години ме мъчи отвратителен ринит, който всяка пролет и всяко лято си е уникално преживяване. Паралелно с него обаче се появи и уртикария, която се провокира от топлина и изпотяване - топло време, горещ душ, изпотяване и т.н., която обаче е по цялото тяло и ми създава още повече неприятности. Обривите изчезват в момента, в който се "охладя", но са упорити, досадни и определено ми създават дискомфорт.

До преди година се лекувах с Ериус, който ми помагаше за обривите, по-малко за ринита. От него сякаш доста понапълнях и реших да го спра, а тази година се прегледах при дерматолог, който ми изписа Ксизал - първоначално по две таблетки дневно след това по една. За съжаление обаче ефектът като че ли стана точно обратния - в момента, в който го спра - пъпките отново излизат и то на повече места - почти по цялото тяло и особено по ръцете и врата.
Въпросът ми е може ли това лекарство да се пие години наред и има ли странични ефекти - напълняване, сънливост и т.н.

Освен това бих се радвал да ми предложите и други методи на лечение... Доктора каза, че с времето тези алергии, особено уртикарията "се израстват", чудно защо вече толкова години това израстване при мен е само на години :D . Та в този ред на мисли има ли наистина шанс тази уртикария с времето да изчезне или цял живот ще си карам на антихистамини?

Благодаря Ви сърдечно!
Илuяn.
 
Мнения: 28
Регистриран на: Съб Май 11, 2013 9:42 pm

Re: Упорита уртикария

Мнениеот ZdraveiGP » Пон Окт 28, 2019 12:45 pm

Здравейте,
Причините за подобни прояви могат да са различни - алергични, но и не само.....Понякога има неспецифична хистаминолиберация, която не следва класическия моел на алергичните реакции, а се провокира от други химични и физични стимули, както може би е при вас - от студ/топлина/механично дразнене на кожата/прием на богати на хистамини храни/питиета при недостатъчност на ензимите, които разграждат хистамина, различни студови/топлинни феномени свързани с имуноглобулините и т.н.....
Ако сте в България, препоръчвам да си направите консулт с Доц.Дърленски (болница Токуда), който има доста опит при подобни феномени.
Ако е установена причината, трябва да се избягва контакта със стимулите предизвикващи тези реакции.....Понякога се препоръчват определени диети (без глутен, без млечни и т.н.), които да снижат общата "чувствителност" към подобни стимули. Антихостамини могат да се приемат дълго и продължително, разбира се, както всяко лекарство, и те си имат своите странични ефекти - всичко е преценка на полза и рискове.... Трябва да се установи причината, тогава може да се мисли за дългосрочно решение....
Специално за алергичен ринит и свързаните с него състояния, отново мога да препоръчам прием на микроводорасли Спирулина, в различните й форми, най-добре комбинация от свежа и суха спирулина (2 грама дневно, което е 1 доза Свежа Спирулина или 5 капсули Спируфер) Погледнете тук:
www.spirulina.bg
Може да погледнете проучването тук
https://www.researchgate.net/publication/5508291_The_effects_of_Spirulina_on_allergic_rhinitis
Отново акцентирам да се търсят причините, иначе може да опитате натурално средство като спирулина около 2 грама дневно, както е в проучването.
Успех!
ZdraveiGP е Д-р Захари Петров
Управител на Медицинска Практика "Здравей"
Ние Ви изпращаме по-здрави ;), Вие предайте нататък!
За контакт/записване за консултации - моля, посетете www.zdraveigp.com
Аватар
ZdraveiGP
Администратор
 
Мнения: 1956
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 11:39 pm
Местоположение: София/Бургас/Шумен


Назад към Имам проблем...Моля, Помогнете!

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron